본문 바로가기

Unity/버그 잡기

No SRP in use

XR 프로젝트 실습 중 SRP가 증발하는 사건 발생...


 

Project Setting - Graphics에서 SRP Setting이 비어있을 것이다. 그곳에 URP 에셋을 할당해주자. 

URP 에셋은 Project 창에서 생성하면 된다. 


얼레벌레 찾은 자료

- Volume Profile

https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.render-pipelines.universal@12.0/manual/VolumeProfile.html

 

Volume Profile | Universal RP | 12.0.0

Volume Profile A Volume Profile is a Scriptable Object which contains properties that Volumes use to determine how to render the Scene environment for Cameras they affect. A Volume references a Volume Profile in its Profile field and uses values from the V

docs.unity3d.com

 

- Volume Overrides

https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.render-pipelines.universal@7.1/manual/VolumeOverrides.html

 

Volume Overrides | Universal RP | 7.1.8

Volume Overrides Volume Overrides are structures which contain values that override the default properties in a Volume Profile. The Universal Render Pipeline (URP) uses these Profiles within the Volume framework. For example, you could use a Volume Overrid

docs.unity3d.com

 

Volume은 소리의 Volume이 아니다. URP가 Volume framework를 사용한다. 그래픽 엔지니어랑 나는 거리가 멀다()

 

https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/10u5sta/no_srp_in_use/

 

From the Unity3D community on Reddit

Explore this post and more from the Unity3D community

www.reddit.com

해결법 1

이걸 따라서 Project Settings에 갔는데 Rendering 탭이 없었다. 뭐지 꿈인가?

라고 생각했지만, 버전이 지나면서 Rendering이 아니라 Graphics로 네이밍이 바뀌었다고 한다. 그래서 못 찾았던 것이다. 

 

URP 변환 후 마젠타로 머터리얼이 깨질 때

https://www.youtube.com/watch?v=5rG3yDZmSbc&ab_channel=%EA%B3%A8%EB%93%9C%EB%A9%94%ED%83%88