XR 프로젝트 실습 중 SRP가 증발하는 사건 발생...


Project Setting - Graphics에서 SRP Setting이 비어있을 것이다. 그곳에 URP 에셋을 할당해주자.
URP 에셋은 Project 창에서 생성하면 된다.

얼레벌레 찾은 자료
- Volume Profile
Volume Profile | Universal RP | 12.0.0
Volume Profile A Volume Profile is a Scriptable Object which contains properties that Volumes use to determine how to render the Scene environment for Cameras they affect. A Volume references a Volume Profile in its Profile field and uses values from the V
docs.unity3d.com
- Volume Overrides
Volume Overrides | Universal RP | 7.1.8
Volume Overrides Volume Overrides are structures which contain values that override the default properties in a Volume Profile. The Universal Render Pipeline (URP) uses these Profiles within the Volume framework. For example, you could use a Volume Overrid
docs.unity3d.com
Volume은 소리의 Volume이 아니다. URP가 Volume framework를 사용한다. 그래픽 엔지니어랑 나는 거리가 멀다()
https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/10u5sta/no_srp_in_use/
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이걸 따라서 Project Settings에 갔는데 Rendering 탭이 없었다. 뭐지 꿈인가?

라고 생각했지만, 버전이 지나면서 Rendering이 아니라 Graphics로 네이밍이 바뀌었다고 한다. 그래서 못 찾았던 것이다.
URP 변환 후 마젠타로 머터리얼이 깨질 때
https://www.youtube.com/watch?v=5rG3yDZmSbc&ab_channel=%EA%B3%A8%EB%93%9C%EB%A9%94%ED%83%88